فن وفنانين

“والدي حالته حرجة”.. مي فاروق تعتذر عن حفلها الغنائي في الإمارات (فيديو)


05:08 م


الأربعاء 18 يناير 2023

كتبت- بهيرة فودة:

اعتذرت المطربة مي فاروق عن إحياء حفلها الغنائي المُقبل، يوم الجمعة 20 يناير على مسرح المجاز في الإمارات، بسبب مرض والدها المفاجئ.

وخرجت مي في مقطع فيديو لايف، عبر حسابها الرسمي بموقع “إنستجرام”، قالت فيه: “مساء الخير على كل حد أخذ من وقته وسافر علشان حفلتي، اللي كان المفروض يوم الجمعة 20 يناير على مسرح المجاز”.

وأضافت: “بعتذر لحضراتكم جدا عن عدم مشاركتي في الحفل لأنه تعرضت لظروف قاهرية جدا إن والدي تعب فجأة وهو في حالة حرجة، غصب عني مش بإرادتي خالص، اضطريت إني اعتذر عن الحفل، وحظي وحش إني مش هقدر أقابلكم”.

وتابعت مي: “كل اللي بتمناه إنكم تدعوا لوالدي بالشفاء، وأتمنالكم من قلبي حفلات موفقة تستمتعوا بيها، وإن شاء الله بعد ما ربنا يمن على والدي بالشفاء بدعواتكم يكون لي حظ أقابلكم إن شاء الله، شكرا”.

وكانت طالبت المطربة مي فاروق من جمهورها بالدعاء لوالدها، بعد تعرضه لوعكة صحية، الأثنين الماضي، أدت إلى دخوله إحدى المستشفيات.

ونشرت مي منشورًا، عبر حسابها الرسمي بموقع “إنستجرام”، كتبت فيه :”يارب بحق لا إله إلا الله أشفي لي أبويا ورده ليا معافي، يارب رجعه ليا وقومه تاني والنبي يارب ده أطيب وأحن قلب ده ابني وأويا وظهري، يارب ياقادر على كل شئ كن رحيم بيه وبيا يارب والنبي يارب ما تكسر ظهري أبدا خليه ليا يارب ورده ليا بألف سلامة يارب”.

وعلقت مي :” أرجوكم لو حقيقي بتحبوني والنبي إدعوا لأبويا يقوم لي بالسلامة ويرجع تاني ده ابني وأبويا وظهري وادعوا لي ربنا يقويني ويسندني لحد ما اشوفه قايم بالسلامة زي الفل وادعوا لي ما اشوفش فيه حاجه غير الخير، أرجوكم ادعوا لأبويا”.

أقرأ أيضا:

رسالة مؤثرة من رامي رضوان في ذكرى ميلاد دلال عبدالعزيز(صورة)

“زوجي زي الخاتم في صباعي”.. فاطمة عيد في ظهور خاص مع إيمان أبوطالب

زر الذهاب إلى الأعلى